Jak działa technologia POLYTRON™(MTC)?
Obserwując współpracujące powierzchnie cierne pod dużym powiększeniem można zauważyć, że są one pełne „gór” i „dolin”. Te „góry” przenikają przez film olejowy, który oddziela powierzchnie cierne, i zderzają się ze sobą. Te kolizje na poziomie mikro przekładają się na „tarcie” między współpracującymi powierzchniami ciernymi na poziomie makro. Niektóre z tych zderzeń powodują, że cząstki metalu odrywają się od kolizji „gór”. Odrywanie cząsteczek metalu na poziomie mikro przekłada się na proces „zużycia” na poziomie makro.

Konwencjonalne oleje i smary są oparte na zachowaniu wysokiej wytrzymałości i grubości filmu olejowego w celu oddzielenia powierzchni ciernych od wzajemnego dotyku. W wyższym ciśnieniu, generowanym przez duże obciążenia robocze, konwencjonalne oleje czy smary wprowadzają powłokę ochronną EP (Extreme Pressure) pomiędzy ruchomymi powierzchniami krycia w celu zastąpienia warstwy olejowej wyciśniętej przez ciśnienie. W ten sposób starają się nie dopuścić do porażki, ataków lub przyspieszonego zużycia. Konwencjonalne smary spełniają swoje zadanie tylko częściowo, dlatego proces ciągłego zużycia nadal ma miejsce, co przyczynia się do pogorszenia wydajności. To z kolei odgrywa znaczącą rolę w błędnym cyklu pogorszenia wydajności, przyspieszonego zużycia itp.

Ponieważ aktywne elementy POLYTRON są spolaryzowane, kiedy Polytron jest stosowany, są przyciągane do metalu. Pod wpływem ciepła i nacisku te spolaryzowane elementy metalurgicznie impregnują krystaliczną strukturę metalu na swoich współpracujących powierzchniach ciernych.

W wyniku procesu metalurgicznego, bardzo cienka warstwa oryginalnego metalu zostaje przekształcona w nowy rodzaj metalu, który jest znacznie trudniejszy i ma żywotność co najmniej 15 razy dłuższą niż oryginalny metal. Ta nowo uformowana warstwa metalu chroni oryginalny „miękki” metal pod nim przed zużyciem.

Ponieważ warstwa ochronna jest bardzo cienka, jest bardzo elastyczna (jak bardzo cienka blacha). Ponieważ jest elastyczna, pozwala na pchnięcie metalu pod spodem poziomej siły generowanej przez kolizje. Jednocześnie twardość warstwy ochronnej nie pozwala na pękanie cząstek metalu podczas kolizji. W ten sposób metal na „górach” zostaje „wepchnięty” w „doliny”, spłaszczając powierzchnię cierną. Dzięki temu uzyskuje się gładkie powierzchnie polerowane o znacznie niższych współczynnikach tarcia. Powierzchnie cierne nie tylko stają się znacznie twardsze, co powoduje eliminację zużycia, ale także znacznie większą gładkość, co powoduje znacznie mniejsze tarcie.  

Ta zaawansowana technologia, która umożliwia tworzenie twardych, gładkich, polerowanych powierzchni z oryginalnego metalu na powierzchniach ciernych, jest jedną z głównych cech, która sprawia, że Polytron tak różni się od innych dostępnych na rynku środków smarnych. 

Ta funkcja wraz z innymi funkcjami pakietu dodatków Polytron MTC przyczynia się do 4 – 7 razy dłuższych okresów wymiany oleju i 4 do 7 razy dłuższej żywotności silników i wyposażenia. (Zobacz wyjaśnienie „Analiza zużytego oleju”). Po dodaniu do smarów, olejów silnikowych i przekładniowych, pakiety dodatków Polytron znacznie zmniejszają zużycie współpracujących powierzchni ciernych w silnikach samochodowych, przekładniach i innych urządzeniach (do 95%), znacznie wydłużając ich żywotność. Niższe tarcie powoduje mniejsze zużycie paliwa. W przypadku utraty smaru warstwa ochronna zapewnia tymczasową ochronę przed awarią. Na przykład, pojazd, który stracił olej, może dostać się do najbliższego warsztatu i / lub drogi sprzęt jest chroniony przez pewien czas, umożliwiając szybkie wykrycie problemu.

02-793 Warszawa – URSYNÓW Kontakt: Arkadiusz Warchoł tel: (48) 22 649 64 61, mobile: +48 601 91 20 20
warexexportimport@gmail.com, polytronpoland@gmail.com, www.polytronpoland.pl